Tryckrören mellan turbon, intercoolern och gasspjället bör dimensioneras så att luften i rören färdas med en hastighet kring 61 till 91 m/s (ungefär 0,18 - 0,27 mach eller 200 - 300 ft/sec).
Vid 132,8 m/s (0,4 mach) börjar luften bli turbulent och tappar effektivitet exponentiellt så målet är att hålla sig under den hastigheten men ändå använda minsta möjliga rördimension.

Alla böjar bör ha en radie som är minst 1,5 gånger diametern på röret.
Undvik snabba storleksförändringar och olika former (t.ex. ovalt rör).
Dimensioneras rören för klent så ökar man tryckfallet på grund av för mycket motstånd i rören (sugrörseffekt).
Väljer man istället för grova rör kommer responsen bli lidande pga för mycket volym i rören som skall fyllas.

51mm (2") rör
1.57 x 2 = 3.14 sq in
300 cfm = 69,7 m/s = 0.20 mach
400 cfm = 93 m/s = 0.27 mach
500 cfm = 116,7 m/s = 0.34 mach
585 cfm max = 135,9 m/s = 0.40 mach

57mm (2.25") rör
......

63,5mm (2.5") rör
......

70mm (2.75") rör
......

76mm (3.0") rör
......
 

Hela sidan hittar du i medlemsmenyn!